At være iværksætter og virksomhedsejer er ikke det samme, som det var for blot fem år siden. For med lanceringen af flere revolutionerende integrationer og styringsprogrammer har det aldrig været så komplekst og simpelt på samme tid. Du kan administrere alt fra et enkelt skrivebord, og faktisk behøver du slet ikke at ansætte flere medarbejdere, før du selvfølgelig ikke selv kan håndtere byrden længere.

I artiklen her kigger vi på, hvordan du kan konstruere din virksomhed på en sådan måde, at du helt kan undvære at leje lokaler og ansætte medarbejdere. Læs med, og find ud af, om ikke også du skulle tage chancen og prøve kræfter med et iværksættereventyr.

Saml alle dine processer i et enkelt CMS-system

Selvfølgelig er det ikke enhver virksomhed, man kan administrere alene fra et enkelt mødebord, og selvfølgelig er det heller ikke muligt, hvis ens virksomhed vækster, og arbejdsbyrden simpelthen bare bliver for omfattende. Men ikke desto mindre er det altså sådan, at man faktisk i nogle brancher kan komme rigtig langt med eksterne partnere og som ene mand uden at skulle tænke på lønningsomkostninger eller leje af lokaler. Og i den forbindelse er der i særdeleshed en forretningsmodel, der gør sig særlig egnet.

Har du en drøm om at starte en webshop, kan du nemlig klare det meste af processen selv. Her foregår det meste nemlig online, og er du en haj til kodning og markedsføring, behøver du slet ikke flere medarbejdere til at varetage hverken salg eller indkøb. For med de rigtige systemintegrationer kan du automatisere mange af dine processer, således at du faktisk slet ikke skal tænke videre over, hvordan du forholder dig til det.

Sammenkobl lagerstyring og salg

En af de ting, man som ny webshopejer bør overveje, er, om ikke det kunne være relevant at integrere sin lagerstyring med sin salgskanal. På den måde ved man nemlig altid, hvornår det er tid til at købe flere varer hjem, og samtidig reguleres varelageret, i takt med at man sælger varerne online. Det hele foregår næsten uden din indblanding, og således slipper du faktisk helt for at skulle tænke på ting som logistik og indkøb. Du skal bare bruge en computer, således at du kan kalkulere indkøb på baggrund af en almindelig salgsadfærd.

Markedsføring direkte gennem dit CMS-system

En anden fordel ved at samle det hele er, at man på den måde kan håndtere og justere sine markedsføringstiltag direkte i sit CMS-system. På den måde skal man ikke skifte mellem flere forskellige kampagneplatforme, og man kan i stedet fokusere og sammenligne sit spend med en eventuel ROAS – og så bliver det ikke lettere.

Selvfølgelig er der nogle analyseprogrammer, man nok ikke kommer udenom at skulle bruge. Men overordnet set kan man få et samlet overblik over tingene – og så er der jo faktisk mange CMS-systemer, som sagtens kan indhente data fra andre analyseværktøjer via en API.

Læs meget mere om integrationer hos CMS-udbydere såsom Shopify eller Magento. Så kan du også bedre gennemskue, hvilket system der passer bedst til dig.

Skriv en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here